Diablo Immortal Review – Was het vroeger beter?

by NxtVeeru, Friday, 10 June 2022 (4 weeks ago)

• Ontwikkelaar: Blizzard Entertainment, NetEase
  • Uitgeverij: Blizzard Entertainment
  • Publicatiedatum: 2 juni 2022

Hoe Diablo Immortal te installeren in Rusland en Wit-Rusland

Vanwege controversiële beslissingen van Activision Blizzard is de game officieel niet beschikbaar in Rusland en Wit-Rusland. Je kunt het echter nog steeds spelen.

iOS – maak een nieuw account aan bij een ander land, behalve Rusland en Wit-Rusland, of verander de regio in een bestaande. U kunt de betalingswijze weglaten, een willekeurige straat en huis van het geselecteerde land als factuuradres opgeven, indien nodig de index op internet opzoeken. E-mail, voornaam, achternaam en telefoon zijn echt. Battle.net-account kan Russisch worden gebruikt.

Android – installeren van de officiële site app store van derden TapTap en download de game vanaf daar. Battle.net-account kan Russisch worden gebruikt.

pc – de moeilijkste optie, je zult een VPN moeten gaan gebruiken en een nieuw Battle.net-account voor een ander land moeten maken.

Laten we beginnen met het feit dat Immortal nog steeds niet echt Blizzard is. De game is ontwikkeld in samenwerking met de Chinese studio NetEase, de partner van Blizzard bij het promoten van games op de Chinese markt. De logo’s van beide bedrijven op het eerste scherm als het spel begint, staan ​​naast elkaar. Hierdoor hebben veel meer, bijna vanaf de aankondiging, de nieuwe Diablo het stigma van een “Chinese mobiele telefoon” opgehangen, wat alleen maar de beste gevoelens van de fans kan verontwaardigen. Maar is het echt zo?

Waarschijnlijker nee dan ja. Ondanks alle gebreken die inherent zijn aan gratis te spelen mobiele games, die we in de volgende sectie zullen bespreken, is Immortal in staat om de speler aan te trekken – of je nu een Diablo-fan bent of een complete newbie. De proloog is gewoon voorbeeldig uitgevoerd en naar mijn bescheiden en ouderwetse mening is dit bijna het beste deel van het spel. Karakter, vaardigheden, speurtochten, pompen, buit – niets meer.

Nog steeds mobiel.

Diablo Onsterfelijke recensie

Maar helaas blijkt de proloog bedrieglijk te zijn, en na voltooiing toont de mobiele Diablo letterlijk zijn “mobiliteit” meteen, tot aan de plotselinge opname van chat- en interface-elementen met betrekking tot dagelijkse gebeurtenissen en de gevechtspas . Het voelt alsof je uit een emmer ijswater wordt overgoten.

Diablo Onsterfelijke recensie

Over het algemeen wordt dit alles natuurlijk verwacht van een mobiele game, maar na Diablo III is het enigszins ongebruikelijk. Als je daar, om toegang te krijgen tot avonturen en portals van durf, eerst de campagne moest doorlopen, die zelf als een soort tutorial fungeerde, dan worden hier de elementen van het “eindspel” al in de loop van het spel in het spel geïntroduceerd het verhaal.

Diablo Onsterfelijke recensie

Veel mensen klagen over de grindwall – ik heb dit persoonlijk niet opgemerkt, in de zin dat het erger is gebeurd, maar op niveaus boven 30-40 “vacuüm” de dagelijkse taken “dood N monsters”, evenals verschillende kerkers en portalen om het pompen toch te versnellen. En niet zonder conventies – de taak kan worden uitgegeven op een locatie die al lang is gepasseerd volgens de plot, waarvan de beweging onmiddellijk zal zijn. Er is ook een enorm aantal spelvaluta’s en een ingewikkeld systeem van winkels, die elk iets anders verkopen voor een specifieke valuta.

Diablo Onsterfelijke recensie

Er is ook bewijs op het internet dat bij gebrek aan investeringen van echt geld, trofeeën in kerkers en portalen sterk aan kwaliteit en kwantiteit inboeten. Glyphs zijn bijvoorbeeld belangrijk om door portalen te gaan – speciale power-ups die de moeilijkheidsgraad verhogen en de buit verbeteren. Sommigen van hen kunnen worden verkregen via in-game methoden, maar de beste worden meestal alleen verkocht voor premium valuta, wat echt geld betekent.

Diablo Onsterfelijke recensie

Vooral sluwe spelers hebben al berekend dat het 110 duizend dollar (ongeveer 7 miljoen roebel) kost om het hele assortiment items voor één personage te kopen. Bovendien moet je voor elk van de personages afzonderlijk betalen – bonussen worden niet overgedragen tussen de personages van hetzelfde account. Toegegeven, het is vermeldenswaard dat er in Rusland en Wit-Rusland nog steeds geen toegang tot de winkel is – dus al deze problemen betreffen onze gamers nog niet.

Geweldige verhaaltijd

Diablo Onsterfelijke recensie

Qua plot vindt Immortal plaats tussen de actie van het tweede en derde genummerde deel van de serie en ontwikkelt de overlevering vrij goed – we kunnen bijvoorbeeld Deckard Cain leren kennen, wiens verhaal Diablo III begint. Maar laten we eerlijk zijn – de Diablo-serie, vanaf het allereerste deel, gaat helemaal niet over de plot, het gaat over “de vijand ter dood roepen”. Tik in het geval van de mobiele versie erop, hoewel de game ook controllers ondersteunt.Diablo Onsterfelijke recensie

Daarom zijn er geen complexe morele dilemma’s, ingewikkelde zoektochten en sierlijke keuzes in de dialogen te verwachten. De plot is lineair en eenvoudig, zoals 5 gouden munten, en dient meer als achtergrond voor het opruimen van locaties van monsters en het uitschakelen van buit. Aan de ene kant is het nogal flauw en saai, aan de andere kant is het altijd zo geweest in Diablo. Als een aangename bijkomstigheid zijn alle dialogen echter alleen in het Engels, Chinees en Koreaans geuit, omwille van de meest veelbelovende markten voor mobiele games op het gebied van inkomsten.

Diablo Onsterfelijke recensie

De tekst is echter in het Russisch vertaald, hoewel er vragen zijn over lokalisatie – voor de AAA-studio, waartoe Blizzard nog steeds behoort, is het gewoon onaanvaardbaar om kinderachtige fouten toe te staan, zoals het verwarren van LB op de gamepad met de linkermuisknop (LMB) in de vertaling en zonder rekening te houden met de tekenlimiet.

Echt Diablo

Diablo Onsterfelijke recensie

Maar de gameplay wordt bijna perfect overgebracht. Dit is bijna identiek aan het Diablo III-proces van “spinale” slachting met monsters, waarvan het belangrijkste idee de juiste selectie van vaardigheden is, opeenvolgend onthuld met nieuwe niveaus.

De moeilijkheid van gewone vijanden is triviaal – ga zelf aan de slag met een basisaanval of vaardigheden. Van de vaardigheden die hoog in het vaandel staan, die een groot gebied bestrijken. Traditioneel voor Diablo heeft de game bazen en unieke monsters. Hier bij hen moet je soms een beetje inspannen en niet alleen op alle mogelijke manieren slaan, maar ook hun aanvallen op de een of andere manier vermijden, maar over het algemeen is het hier gemakkelijk te ontwijken, dit is niet een soort Dark Souls.

Karakterklassen zijn hetzelfde als in het derde deel, met uitzondering van de tovenaar: barbaar, kruisvaarder, monnik, demonenjager, necromancer en tovenaar. Aanpassing is minimaal, maar de inventaris bevalt nu met een brutaal driedimensionaal personagemodel dat van uiterlijk verandert afhankelijk van de gedragen kleding.

Diablo Onsterfelijke recensie

Wat betreft kleding, hier wachten we op de “kleurdifferentiatie van broeken”, bekend bij alle fans van Diablo en andere soortgelijke games in gewoon (grijs), zeldzaam (blauw), episch (geel, tweemaal “ku”) en legendarisch (rood ) artikelen. Hoe beter dingen zijn, hoe minder vaak ze uit vijanden vallen – alles hier is echter op smaak gebracht met mobiele mechanica, die het verlies van hoogwaardige buit op het hoogste niveau praktisch uitsluit zonder echt geld te investeren, maar dit heeft praktisch geen invloed op de doorgang van de campagne.

Diablo Onsterfelijke recensie

Het nivelleringssysteem en de parameters zijn primitief, zelfs in vergelijking met de rest van de Diablo-serie. Geen vaardigheidsbomen (ze werden verlaten in Diablo III), punten voor toenemende kenmerken met elk niveau, logische en diverse parameters van dingen. In de basis voegen alle uitrustingsstukken schade of gezondheid toe, als magische effecten – bonussen voor kenmerken die niet langer vol zitten met niveaus en vaardigheden.

Diablo Onsterfelijke recensie

Legendarische items kunnen het effect van sommige vaardigheden veranderen – dit is de basis voor opties voor karakterontwikkeling, die hier worden geformaliseerd en in een apart gedeelte worden beschreven. Anders is de synergie van vaardigheden op het rudimentaire niveau in de geest van “verdoven / afmaken”, en het is verre van de meesterlijke combinaties van een of andere goddelijkheid.

Op zijn plaats is er een redelijk eenvoudig te leren systeem voor het upgraden en bekleden van apparatuur met edelstenen en groepsmechanica – je kunt een team van maximaal 4 personen rekruteren voor kerkers, of gewoon samen de avond in Westmarch ronddwalen, en niet alleen . Groepen zijn niet voor niets nodig – trofeeën verbeteren ermee. Er zijn geen problemen met het selecteren en zoeken – in ieder geval tijdens de eerste week na de release van het spel. Er zijn genoeg mensen en veilige zones worden als MMORPG’s – ze zijn zo overladen met spelers.

Begraafplaats op mobiele telefoons

Diablo Onsterfelijke recensie

Waar Diablo Immortal zeker door opvalt, is de technische uitvoering. Grafisch en geluid, dankzij technologieën die de afgelopen jaren aanzienlijk vooruit zijn gegaan, zien en klinken zelfs op smartphoneschermen er beter uit en klinken dan Diablo III op een pc, wat echter niet verwonderlijk is – de laatste is onlangs 10 jaar oud geworden.

Diablo Onsterfelijke recensie

Om alle pracht en praal volledig weer te geven, heb je natuurlijk niet de zwakste smartphone nodig. Ik heb de game getest op Honor P30 Pro, Motorola G9 Plus en Samsung Galaxy S8. Het oude vlaggenschip Samsung trok aan de rand van speelbaarheid en werd erg heet, de middenklasse Motorola werkte, maar de game zag er nogal onhandig uit.

Op Honor was alles in orde, zelfs bij 60 FPS met maximale details. Al deze vogels, bang voor de speler, afbrokkelend bij het passeren van nabijgelegen muren, vallende grafstenen van de graven voegen veel toe aan de sfeer. Bugs zijn natuurlijk aanwezig – een paar keer crashte mijn spel om een ​​onbekende reden. Maar hun aantal is zo verwaarloosbaar dat het niet nodig is om te praten over een serieuze impact op de speelbaarheid.

Diablo Onsterfelijke recensie

Het beheer is ook vrij goed gedaan, en spelen met een touchscreen is bijna handiger dan met een controller – het doet enigszins denken aan Wild Rift. De gamepad kan via draad of Bluetooth worden verbonden met Android-smartphones, en bij gebruik verschijnen knoplabels onder vaardigheidscellen en wordt een cursor met de linker joystick in het menu verplaatst. Van de eigenaardigheden is de hoofdactie / bevestiging om de een of andere reden gekoppeld aan de B-knop, en als de aanval nog steeds opnieuw kan worden geconfigureerd, kan deze binding niet worden gewijzigd in de interface en het menu.

Vonnis

Diablo Onsterfelijke recensie

Kortom, Blizzard en Netease hebben gamers geen jota voor de gek gehouden – ze zijn er echt in geslaagd om een ​​echte mobiele Diablo te creëren. Immortal is een echt complete Diablo en een echt mobiel spel in de kern. Het enige probleem is dat het zowel voor- als nadelen heeft. Je kunt Immortal veel de schuld geven van eentonigheid, primitivisme en geldklopperij, maar dit was niet alleen verwacht, maar praktisch vooraf bepaald.

Tegelijkertijd is dit een echt solide technische game die, hoewel de reputatie van Blizzard niet volledig wordt gered na de mislukte Warcraft III-remake, Overwatch 2-manoeuvres en de volledig vage vooruitzichten van Diablo IV, zeker een belangrijke mijlpaal zal worden in mobiel gamen en zeker verdient om door de campagne te gaan – dit is heel goed mogelijk zonder echt geld te investeren, vooral omdat het genereren van inkomsten in Rusland en Wit-Rusland nog steeds is uitgeschakeld.

Lezersbeoordeling0 beoordelingen

0

voordelen